icon

Tak for din henvendelse

Du er nok havnet på denne side, fordi du har henvendt dig med et tilbud om at hjælpe mig med Facebook-annoncering, SEO, Google Ads, influencere, videoproduktion eller noget helt sjette.

Du aner (nok) ikke, hvor mange henvendelser, jeg får omkring ovenstående emner. Vær du glad for det, for det er trods alt vigtigere at svare mine kunder :)

Spam eller research?

Det er utænkeligt, at du har begået den typiske begynderfejl, som rigtig mange gør, når de henvender sig til mig.

Hvis du gør følgende, så får du desværre spam-mærkatet hos mig med det samme.

1. Skriver "Hej PureTime" (så ryger de første 60% som regel)

2. Beder om at få kontakt til den markedsføringsansvarlige (der ryger 20% mere)

3. Konsekvent skriver "I" og "Jer" i stedet for "Du" og "Dig" (der ryger 15% mere)

For det første hedder jeg ikke PureTime. Jeg hedder Kenneth.

For det andet (og tredje) så er jeg ikke 'vi'. Jeg er kun mig selv. Der er ikke andre. Det ved man, hvis man lige har gjort bare en anelse forarbejde og har bevæget sig ind på "Om"-siden og ikke bare spammer henvendelser afstd.

Herudover så er min shop på ren hobbybasis. Jeg driver den ved siden af mit fuldtidsarbejde og jeg driver den primært for at lære en masse og eksperimentere - ikke for at blive 'king of the world'.

Hvad ved du om egentlig om min markedsføring?

Nå, de fejl begik du jo heldigvis ikke - og så har du da fortjent at få et par linjer mere at blive klogere på.

Mange af de folk, der henvender sig, er rigtig kloge. De kan hjælpe mig med at mangedoble omsætning, indtjening, views, placeringer og alt muligt andet. Oven i købet er det gratis den første måned, så de kan bevise, hvad de kan.
Jeg skal bare lige huske på, at resultaterne først kommer på den lange baner efter mange måneders hårdt arbejde (og mange måneders løbende udgifter).

Til gengæld behøver jeg ikke selv at have styr på, hvordan jeg markedsfører min shop. Mange af de eksperter, der henvender sig har allerede fuldstændig styr på det!

"Jeg kan se, du ikke kører nogen annoncer på Facebook og dermed går glip af en stor indtjening"
"Jeg kan se, du ikke har nogen topplaceringer på Google - det taber du penge på"
"Jeg kan se, du ikke bruger dit budget optimalt på Google Ads"

Det værktøj ville jeg gerne have (sammen med det værktøj, hvor jeg kan slå op, hvad din baggrund, erfaring og resultater egentlig er på bundlinjen).

Nu kommer guldet!

Hvis du er nået så langt, så er jeg imponeret. Så får du i hvert fald point for din ihærdighed.

Det skal belønnes.

Jeg vil gerne dele mine erfaringer med dig, så du kan se, hvad jeg har prøvet, hvad jeg har fået af resultater, hvilke udfordringer, jeg har identificeret og hvad min virksomhed er for en størrelse (det var dét, du ikke lige nåede i din første research).

Does size matter?

Jeg omsætter normalt for et 6-cifret beløb årligt ekskl. moms. Jeg har haft et beskedent overskud. Jeg klarer det hele selv, fra A til Z, og jeg udbetaler ikke løn. Overskud geninvesteres i udvikling af shoppen. Jeg har mellem 1300 og 2000 ordrer om året.
Mit markedsføringsbudget er normalt på omkring 85-95.000 pr. år for Google Ads - men kun hvis jeg kan få et positivt afkast, ellers justerer jeg ned.
Jeg har ikke noget budget til Facebook, for det har aldrig givet et positivt afkast. SEO har jeg også valgt ikke at betale mig fra.

Jeg har ikke råd (eller lyst) til at betale 5, 10 eller 20.000 for at 'teste' og bruge mange måneder på et måske-resultat. Det er jeg bare ikke store nok til - og har intet ønske om. Jeg er nødt til ret hurtigt at kunne se et positivt nettoafkast.

Udfordringerne, som mange 'eksperter' også har måtte melde pas på er blandt andet:

  • Mit produktsortiment er meget snævert
  • Er du ikke lige på jagt efter et massivt træ-ur til væggen - eller andre ting i træ, så er du væk med det samme
  • "629,- er det ikke dyrt?" tænker mange - måske - men her følger kvaliteten med - det ved du bare først, når du har produktet i hånden

Fordelene i min shop er blandt andet:

  • Gratis fragt over et vist beløb
  • Gratis retur i 90 dage (dog kun for kunder i Danmark)
  • Glade kunder, gode anmeldser (faktisk har jeg i snit over 15% af mine kunder der laver en bedømmelse efterfølgende)
  • For udenlandske besøgende omregnes og afregnes der automatisk i brugerens egen valuta

Facebook

Jeg har testet en del forskellige kampagneformer. Her er nogle af kampagnerne:
  • Dynamisk produktannoncer (retargeting), med og uden rabatbudskab
  • LLA-kampagner (baseret på brede lister pga. mit lave antal ordrer)
  • Brede, demografiske kampagner (køn, geografi, interesser)
  • Kampagner målrettet følgere og interagerende brugere
  • Kampagner (retargeting) målrettet besøg på særlige mærker i shoppen
  • Kampagner, hvor Facebook har fået lov til selv at optimere mod forskellige konverteringer, både via manuel annoncesætsstyring og via CBO.
Jeg har brugt et anseligt beløb og har en ROI på ca. -60%/-70%. Dvs. for hver 100 kroner jeg har brugt, har jeg tjent under 40 kroner - på gode måneder(!) (herunder ikke indregnet selve markedsføringsomkostningen men udelukkende DB på vare inkl. fragt, betalingsgebyr mv.). Facebook har målt et højere konverteringstal end hvad GA har tracket (naturligt nok)

Jeg har normalt haft relevanscore på 8 og 9, fin CTR - men stort set ingen salg.

Derfor har jeg ikke kørt flere (især non-retargeting) kampagner på Facebook. Jeg ville gerne have målrettet mod konverteringer (ATC eller ordrer), men igen afholder mit lave antal ordrer mig fra at kunne give Facebook en kritisk datamængde at kunne optimere kampagner ud fra.

Ja - det kan være min side er møgelendig, mangler fed branding og story telling, er umuligt at gennemskue og ikke kan konvertere. Men jeg har set langt ringere shops performe fint på Facebook.

Google Ads

Jeg har droppet at køre brede kampagner, for konkurrencen er for hård og alt for mange fejlklikker og finder ikke hvad de søger. Derfor er den primære fokus på Google Shopping i både Danmark og udlandet, da det har givet det bedste afkast.

SEO

Jeg har arbejdet med SEO hvor det har været muligt. Konkurrencen på de gode, brede ord er meget hård - og konkurrenterne har penge, er rigtig dygtige til SEO og har været på banen i mange år.

Da min shop er ret nyt, ligger jeg naturligt nok lavt på SEO - og jeg ved udmærket godt, at det er på den lange bane, det skal forbedres - og jeg gør en indsats for at blive bedre.

Influencere

Jeg kan ikke bare hælde varer ud til højre og venstre uden at der kommer nogle ordrer ind. De fleste influencere mener, at de skal have en vare og evt. nogle penge, og så kan de poste et par opslag - og så er jeg glemt om en måned. Det hænger bare ikke sammen for mig. Jeg har ikke lyst til at investere massivt i en branche, der er præget af lige så mange håbefulde gratister som autentiske ambassadører.

Puha - det var langt!

Jep. Nu du har taget dig så meget tid til at skrive din henvendelse til mig, så fortjener du også et svar - og det har du fået.

Er du nået så langt, så får du en high-five for dét.

Hvis du stadig tror, du kan hjælpe mig, så ved du, hvad du går ind til. Jeg skal kunne se et afkast - på bundlinjen.


Rigtig god dag,

Kenneth, indehaver af PureTime